27 августа 2013 г.

La multi ani, MOLDOVA!


Mi-i casă Moldova
E pace în iarbă,
E linişte-n frunză.
Munceşte pămîntul
Făr'să se-auză.

Domol curge Nistrul
Din munte spre mare.
Spun unii că-i mic,
Pentru mine e mare.

Mi-i casă Moldova,
Pămîntul mi-i sfînt –
Să-l apăr de rele,
Prin muncă să-l cînt…

Şi codrii, frumoşii,
În zările-albastre
Doinească-ne neamul
Şi faptele nastre.
V. Nedelescu   


Am o casă printre ramuri
Am un sat întreg de neamuri,
Am un codru, o câmpie                                                     
Am un grai ce-mi place mie.

Am un plai ca din poveste, 
Altul mai frumos nu este.
El mi-i drag până la stele
Şi pân dincolo de ele.
Gr. Vieru

Unde-am zis întîi cuvîntul 
Şi-am simţit sub tălpi pămîntul, 
Unde-i soarele mai mare 
Şi măicuţa ce mă are,

Unde ochiul mi se pierde 
Între şes şi codru verde, 
Unde-i bolta mai albastră - 
Acolo e ţara noastră.
L. Lari


Aici imi este ţara
Şi limba mea şi graiul,
Aici imi este mama,
Aici imi este raiul!
În ţara mea frumoasă,
Cu dealuri şi cîmpii,
În ţara mea Moldova,
Cu multe bucurii.
În ţara asta sfîntă,
Iubită de copii,
În ţara mea Moldova,
Cu pitoreşti cîmpii,
Cu şesurile-ntinse,
Cu codri mari şi deşi,
În ţara mea Moldova
Cu-ntinsele poteci.
O altă ţară-aleasă
Ca asta nu găseşti,
Cu lanuri înspicate,
Cu vii şi cu livezi!
Anushka 821

Комментариев нет:

Отправить комментарий